2014. május 29., csütörtök

Az elrontott szemöldököm története


Régebben írtam már és kihangsúlyoztam is, hogy mennyire fontos a szépen formázott, természetes szemöldök és mennyire figyelmesnek kell lenni annak karbantartásánál. Abban a bizonyos posztban azt is írtam, hogy inkább kozmetikushoz forduljon az, aki végképp nem tud mit kezdeni az arca eme igen fontos pontjával. Nos, félig-meddig szeretném visszavonni ezt a kijelentésemet, ugyanis az én szemöldökömet most egy kozmetikus rontotta el, aki évtizedek óta a szakmában dolgozik, évtizedek óta hozzá járunk és egy rendkívül szerethető, kedves, közvetlen ember, akiben ha arckezelésről van szó 10000%-ban megbízok. Ezért megdöbbentő számomra, hogy most mégis hogy sikerülhetett totálisan hazavágni az amúgy sem tökéletes szemöldökömet.

Az egész úgy kezdődött, hogy meg akartam próbálni, hogy hogyan néznék ki, ha kivilágosítanám a szemöldököm. Nem olyan durván, csak egy pár árnyalattal világosabbra. Gondoltam inkább nem kísérletezek itthon, elmegyek a kozmetikusomhoz és megcsináltatom vele. Kb. 3 hete el is mentem a szalonjába, ahol a szokásos kedvességgel fogadott, majd elkezdődött a procedúra: a szálak leszívása hidrogén-peroxiddal, majd befestése szemöldökfestékkel. Miután ezzel meg volt, megkérdezte, hogy megigazíthatja-e a szemöldököm, mert kicsit elburjánzott. Gyanútlanul igent mondtam, hiszen a megigazítás nekem azt jelenti, hogy kihúz innen-onnan pár szálat és kész. Gyorsan dolgozott, járt a csipesz, én meg totál nyugodtan feküdtem ott, arra gondolva, hogy fú, na nagyon "kúlul" fogok kinézni. Mikor felálltam és belenéztem a tükörbe, azt hittem, hogy rosszul látok. A jobb szemöldököm mindig kicsit csámpás volt, valamilyen oknál fogva egy pici háromszög alakú részre sehogy sem akartak visszanőni a szálak. A bal viszont a körülményekhez képest egész szép formával rendelkezett, könnyű is volt kezelni. Hogy mit láttam a tükörben? Hát azt, hogy a bal oldali szemöldököm teljes egészében a jobb oldalihoz lett igazítva, magyarán totálisan meg lett csonkítva, így egy jó 2-3 milliméternyi szál hiányzik onnan. De a jobb se lett szebb, az is még inkább ki lett ritkítva... alul ÉS FELÜL!! Felül, ahol soha, semmilyen körülmények között nem húztam ki még szálat, hiszen a szemöldököm kevés, hosszú, de vastag szálakból áll, így már egy kihúzása erősen befolyásolja az egész formáját.

Szóval mikor már meg tudtam szólalni a döbbenettől, kínomban csak dicsérő szavakat tudtam mondani, de akkor már legszívesebben beleboxoltam volna a tükörbe. Mikor beültem a kocsiba, komolyan nem hittem el, hogy ez megtörtént. Dühösen vezettem haza és otthon teljesen kifakadtam. Csak sírtam és sírtam, miközben bőgve próbáltam megrajzolni a szemöldököm, hiszen most már a színe miatt sem tudom olyan természetesre satírozni mint előtte, így féltem, hogy a napi rutinomat jelentőse fel fogja borítani ez az egész. Ja, mert amúgy aranyszőkére lett befestve, így valami csúf kis gnómnak néztem ki a csodás formájával együtt, messziről pedig a vonásaim teljesen eltorzultak. Végül sikerült visszaállítanom szürke és fekete ceruzával mind az eredeti formát, mind az eredeti színt, de nagyon erős lett így az összkép. Teljesen letörtem és becsapva, átverve éreztem magam. Borzalmas érzés volt tükörbe nézni, borzalmas azt látni, hogy nem tetszem magamnak, hogy hiába csinálom meg szép formásra a szemöldököm, azt túl erősnek látom, túl művinek és tudom, hogy a sok kence alatt, egy csökevényes csík lapul.

Bal szemöldök: előtte - utána

Jobb szemöldök: előtte - utána

Az első dolgom természetesen egy liter ricinusolaj felkenése volt, és pár vízálló szemöldökgél beszerzése, méghozzá Anastasia Beverly Hills-től a híres Dipbrow Pomade Blonde és Dark Brown árnyalatait vásároltam meg azonnal. Hiszen jön a nyár, percek kérdése és itt van az igazi folyós, tocsogós nyár.... Hogy megyek így ki az utcára, ha lefolyik a szemöldököm az arcomról? Hogy megyek így konditerembe, strandra, kirándulni, nyaralni, fesztiválozni stb.?? Muszáj valami tartós termékkel rendelkeznem erre a forró időszakra, mert itt a ceruza már édeskevés lesz. És bizony mire kinőnek a kiszedett részek... az bizony hetek, hónapok, lehet évek és a legrosszabbat már nem is akarom leírni.... 

Lehet nagyon nárcisztikusan fog ez hangzani, de azóta minden gondolatom a szemöldököm körül forog. Nézegettem már különböző cikkeket a szemöldök visszanövesztéséről, különböző trükköket a szálak stimulálására, szérumokat a növekedés elősegítésére, sőt, még egy szemöldökdúsító műtéti beavatkozást is kerestem, ami olyan mint a hajátültetés. Ezek közül van egy két okos ötlet, amiket lehet követni fogok a későbbiekben:

  • Ha puhább fogkefével átdörzsölöm a szemöldököm és a csupasz részeket, az stimulálja a hagymákat, így meggyorsíthatja a növekedést
  • Ha túl zsíros a bőr, és emiatt nem megfelelő a szálak növekedési üteme, a tiszta aloe vera gél segíthet ezt a problémát megoldani
  • Kókuszolaj, mandulaolaj, vazelin, olívaolaj és ricinusolaj gyorsítja a szőr növekedését, de ajánlják még a tojássárgája és a citromkarikák használatát is.
  • A-, B-, és E-vitaminok, vas és cink szedése is segíthet
  • Nem szabad arcápolót kenni a szemöldökre, mert az eltömítheti a szőrtüszőt, helyette kifejezetten szemöldökre szánt kondícionálókat vagy növekedést elősegítő szérumokat használjunk

Mindezek közül most a ricinusolajon kívül, a szemöldöknövesztő szérumok érdekelnek a legjobban. Már kinéztem párat, de ami elérhető közelségben van (Rapidbrow), annak igen borsos az ára, közel 10 000 Ft, így nem hiszem, hogy rászánok ennyi pénzt.

Azóta eltelt egy kis idő. A bal szemöldököm kezdi többnyire visszanyerni a formáját, de még mindig kuszán és csúnyán nőnek a szálak. A másik többnyire változatlan maradt, talán picit besűrűsödött., hiszen azóta minden nap ricinusolajat kentem mindkettőre. A szemöldökrutinom is átalakult, így sokkal természetesebb lett a végeredmény, mint a ceruzával, hála az Anastasia Dipbrow Pomade-nek, amiről majd hamarosan tesztet is mutatok nektek. Viszont nem tökéletes, még mindig vannak napok, mikor túlrajzolom és egyszerűen túl erős lesz. Fájó pont ez, de reménykedem, hátha idővel visszatér az a kicsit csálé, de számomra még mindig jobban elfogadható szemöldökforma, ami ezelőtt a baleset előtt volt. Elég hosszúra sikeredett ez a poszt, de úgy éreztem muszáj megosztanom ezen a fórumon, hogy legalább ti tanulni tudjatok az én hibámból.

És hogy mi a tanulság? Nagyon jól válasszátok meg azt a szakembert vagy bárkit, aki a szemöldökötökhöz nyúl. Inkább tanuljátok meg videókból, cikkekből, posztokból a szemöldökápolás fortélyait és alakítsátok magatok szemöldökötök formáját, lehetőleg úgy, hogy az minél természetesebb hatást keltsen és minél kevesebb igazítást, színezést, formázást igényeljen a hétköznapokban. Nem kell agyonszedni, nem kell átalakítani a formáját. Hagyjátok meg azt úgy, a természetes formájában és max. 2-3 db nem odaillő szálat húzzatok ki. Higgyétek el, már az rengeteget változtat az egész kinézetén. A szemöldökünk a leggyengébb szőrünk az egész testünkön, vigyázzatok rá, mert nagy a valószínűsége, hogy a kiszedett szálak soha nem fognak visszanőni. 

30 megjegyzés:

  1. Uhh, hát nem irigyellek. Én is nagyon féltem a szemöldökömet, szerencsére szép és sűrű. Egy kozmetikus szedheti csak ki, akihez anya 20 éves kora óta jár, és még szerencsére abból az érából származik, amikor divat volt a vastag szemöldök, így nagyon szépen formára tudja szedni az enyémet. Mást nem engednék a közelébe. Egyébként én is csak alulról szoktam szedni, felül nem merek hozzáérni, mert van egy szép íve, és baromi könnyen el tudnám szúrni.

    Egyébként - hátha kicsit megnyugtat :) - annyira nem ordít a különbség, legalábbis nekem. :) Tudom, hogy te baromira látod a különbséget, de magán az ember sokkal inkább meglát minden apró dolgot is. És nézd a jó oldalát, legalább lesz tapasztalatod szemöldöknövesztésben. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, visszanézve a képeket nekem sem tűnik szembeötlőnek a különbség, de élőben teljesen más... Hát, ha egy mód lett volna rá, nem szerettem volna tapasztalatod gyűjtenem ebben.

      Törlés
  2. Az Alverde szempillaápoló szérumát én a szemöldökömre is használom és nagyon hatásos! Előbb talán megérné azzal próbálkoznod, 1300 forintod bánja csak, ha nem válik be :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szemeztem vele, de nem hittem benne. Lehet kipróbálom majd, köszi :)

      Törlés
  3. Tudom mit érzel... ma elmentem 4 év után először fodrászhoz, mert ballagásra valami különlegeset szeretnék. Kaptam egy ocsmány frizurát, szét égette vasalóval, hullik... Hihetetlenül amatőr volt az egész, a mosás simán felért egy tusolással, és még sorolhatnám. Nagyon bajos hajam van, de még ezt a kis eredményemet is tönkretették...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uh, azért az is fájdalmas tud lenni, ha a hajat elrontják, pláne ha nagy esemény előtt állsz :/ Reméljük helyrejön a hajad, kitartás!

      Törlés
  4. Szerintem nem gázos amúgy. Viszont abban egyetértek, hogy most nem lehet könnyű bánni vele. Mivel megszoktál egy bizonyos "fazont", így azt tudtad kezelni. Most meg máshogy néz ki, és ha elkezd visszanőni, akkor meg újra jön a bajlódás, hogy "hogy legyen természetes, ha látszódnak a kis szálak, amik sötétebbek is, és hogy legyen olyan a formája, mint volt". Megértelek.
    Velem is volt ilyen, csak én magamnak cibáltam ki úgy, hogy ha meglátja egy kozmetikus, körberöhög. Aztán hagytam visszanőni szépen.. kicsit elkeserített, mert nem túl szép látvány egy ilyen... és többé olyan vékonyra nem fogom szedni.. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jól leírtad, így érzek. Teljesen eltér a megszokottól, és lehet nem látszik, de én érzem, hogy vékonyabb és csúnyább is. Most már alakul, de még van hová nőnie a kósza szőrszálaknak.

      Törlés
  5. :( Totál együttérzek veled, nekem már annyiszor rontották el, és készítették felemásra, hogy végül megtanultam magamnak kiszedni, és befesteni. (Az enyém szőke, és sokkal jobban áll világosbarnára festve tartósra, és még azt szoktam kiigazítani ceruzával, meg porral.) Én is sírtam már így kínomban, egyszer nekem swinges iszonyat vékony karika szemöldököt csináltak. A húgom meg tavaly nyáron hívott fel zokogva, hogy segítsek rajta, mert hogy én elutaztam, nem értem rá kiszedni és befesteni a szemöldökét, és lement a sarki kozmetikushoz. Neki is felülről (!) szedték ki, még csak nem is lett egyforma, az övé még a tiédnél is rosszabb volt, és szintén ilyentájt egy éve, nyár előtt. Ha ez vigasztal, még az övé is visszanőtt úgy 3-4 hónap alatt teljesen, de a ricinus olaj annyit segített, hogy 2 hónap múlva már egész vállalható volt. Fingers crossed, fel a fejjel, és ne engedj többé te se kozmetikust a szemöldöködhöz. Én a nevét is kiírnám, szégyenfalra vele, ilyet nem lehet csinálni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, gondolom nem én vagyok az egyedüli, akinek elrontják, de mikor azt hiszi az ember, hogy vele nem történhet meg és mégis, az eléggé szíven üti. Sajnos más szemöldökének visszanövése annyira nem vigasztal, mert a szőr növekedése is genetikailag kódolt, szóval lehet valakinek visszanő, lehet valakinek soha. Én próbáltam a szemöldököm csúnyábbik részét évek óta visszanöveszteni, igen kevés sikerrel. Most a ricinus picit talán meggyorsítja a folyamatot ez tény. Nem fogok nevet írni, mert nem vagyok olyan, aki nyíltan megaláz másokat, pláne úgy hogy én ezer éve ismerem, jóban vagyunk, szeretem, rettentően kedves ember és a szakmájában profi egyébként. Itt valami bökkenő lehetett a dologban vagy nem tudom, ezért nem is értem, hogy mi történhetett. Igazából nem rá, hanem magamra haragszom jobban, nem szabadott volna bevállalnom. De a hibáiból tanul az ember...

      Törlés
    2. Oh értem, ha egyébként kedveled, az más kérdés. De azért megmondhattad volna neki, hogy most nem azt kaptad, amit kértél. (Nyilván most magamból indulok ki, de ha valaki nem lenne elégedett a munkámmal, azt én szeretném tudni.) Nem tudtam, hogy ez a szőrnövekedés genetikailag kódolt, szurkolok azért. Fel a fejjel, gondolj arra, hogy egyébként nagyon szép vagy, az értékedből ez sem tud levenni. :)

      Törlés
  6. egyáltalán nem vészes a helyzet a képeket nézve :) bár gondolom ez úgysem túl megnyugtató neked, hiszen nem ez a megszokott formája, amit szeretsz, így viszont drukkolok, hogy visszanőjön és a saját kedved szerint alakítsd ki a tökéleteset ^^

    nekem szerencsére elég ügyes a kozmetikusom és szépre szedi ki. viszont felülről is szokott, és sajnos muszáj is pár szálat onnan is, ugyanis nagyon nem oda illő helyekre nőnek ki a kis szálacskák, és teljesen elrontják az ívet. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, és igen, sajna nem nyugtat meg. Persze, nyilván embere meg szemöldök válogatja, hogy honnan kell kiszedni, de az esetek többségében nem szabad felülről. Én eddig is jól megvoltam kozmetikus nélkül, ezután is jól megleszek szerintem :)

      Törlés
  7. Nagyon megtudlak érteni, de egy picit nyugtasson meg, hogy tényleg nem olyan szembetünő és mivel nem folyamatosan lettek kiszedve ezek a szálak, várhatóan vissza fognak nőni! :)
    A ricinus olaj jó dolog, én nemcsak bekenem, bele is masszírozom a szemöldökömbe, hagy serkentse a kis szőrhagymákat. Nekem alapból nem volt dús, sőt, nagyon vékony, nagyon hézagos, ívetlen, formátlan szemöldököm van, ami nehezen is nő mellesleg, és hogy még tetézzem a hangulatot, most egy betegség folytán ki is hullott, szószerint 3 szál maradt a szemöldökömből, megszámoltam akkor! :D Azóta kenem az olajjal, elkezdett növögetni, nem nyúlok hozzá, ezért csak igazítom ceruzával, porral, tervezek majd tetoválást, de nem merek belevágni a berögzült kék, haragos, hosszú vékony szemöldök képek miatt!:D Ezért is nagyon várom a tesztedet az ABH termékről, őt hol lehet beszerezni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is igyekszem belemasszírozni, erre az Alverdés koffeines spirálkefe tökéletes :) Lesz mindenképpen teszt az ABH Dipbrow-ról, imádom! A Cultbeauty webshopból rendeltem :)

      Törlés
  8. Nagyon sajnálom! :( Néha azt hiszi az ember, hogy egy szakember sokkal jobban tudja ezeket a dolgokat, aztán jókorát csalódik, amikor kiderül, hogy ez egyáltalán nem így van. Nálam lelki elcseszésről volt szó nem kozmetikusi...
    Kiskorom óta magamnak szedem a szemöldökömet, mivel csúnyán össze voltak nőve, egész vékonyra sose mertem kitépni, és mindig óvatosan szedtem.
    Remélem helyre jön a szemöldököd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, már alakul a folyamat, a ricinus egészen besűrítette a jobb szemöldököm, de még messze vagyok a végétől :/

      Törlés
  9. pontosan ma éltem át ezt az élményt én is. Még meg is kérdezte, hogy a vastagsága maradhat-e? Mondtam, hogy igen.. megláttam magam, és egy csík a szemöldököm. konkrétan egy csík és teljesen padlón vagyok. pedig 3 éve mindig tökéletesen szépre csinálta az egészet. rettegek h h fog kinézni, mikor nő vissza, mert én eddig abszolút nem rajzoltam meg semmi ilyesmi, most majd gondolom kínban leszek. szóval még egyszer, teljes megértés és együttérzés....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jesszusom, hát őszinte részvétem :(( Neked is gyors szemöldökszőr növekedést kívánok :)

      Törlés
  10. Én is fejembe vettem hogy kivilágosítom a szemöldököm, és engem a kozmetikus beszélt le róla, mondván hosszadalmas és bonyolult procedúra és nem tudja garantálni hogy olyan lesz amilyenre szeretném. Jó fej volt, sokat beszélgettünk erről, végül meggyőzött hogy szép a természetes színem is, max ceruzával tudom melegebb tónusúvá varázsolni, és akkor nem lesz olyan bántóan sötét az egyre szőkülő hajamhoz képest (ami engem zavart ha tükörbe néztem). És igaza lett, hálás vagyok érte, most már meg is barátkoztam vele :)
    Sajnálom ami veled történt, de kitartás, szerintem idővel helyrejön a dolog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azért a ceruzázással is szépen lehet alakítani a színét, meg a színezett szemöldök zselével, de most hogy nő le, így még sokkal jobban is tetszik a színe, szóval nem elképzelhetetlen, hogy magamnak kiszőkítem és befestem, még meglátjuk.

      Törlés
  11. Kövezzetek meg, de nekem tetszik az "új" szemöldököd...A kis képek alapján egyébként (ahogy a többiek is mondták) egyáltalán nem vészes a dolog, a cím alapján sokkal rosszabbra számítottam!

    Persze az lenne az igazi, ha egész arcos előtte-utána fotót is látnánk, hogy lássuk mennyit változott az összkép, az arcod összességében, de nekem a pl. a jobb szemöldököd jobban tetszik így kiszedve, mint az előtte képen. A bal ígyis-úgyis tetszik, bár tény, hogy a formája igencsak megváltozott, eltűnt belőle az ív, így viszont jobban hasonlít a másik, eredetileg is kevésbé ívelt szemöldöködhöz, szóval nem katasztrófa, hidd el.

    Szerintem nem hibázott olyan nagyot a kozmetikusod, ha amúgy tényleg csíped és minden másban megbízol benne, szerintem nem érdemes leváltani.

    Ez a szokásos kozmetikus által szedett szemöldök, a suliban azt tanítják nekik, hogy így kell kinéznie egy szemöldöknek. Szerintem Ő csak egyformára akarta hozni a kettőt, és ezért változtatta meg az egyik formáját, illetve a másik vastagságát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katie!! A kozmetikusoknak nem tanítanak egy szemöldök "egyenformát"! Az oktatók a legelőnyösebb forma kialakítására próbálják a tanulókat ösztönözni. Ez mindig egyénre szabott természetesen. Kozmetikus vagyok, tudom!!

      Törlés
    2. Jaj ne haragudj, nem akartalak megbántani! Amikor azt a sort írtam, az járt a fejemben, hogy eddig akárhány kozmetikusnál jártam szemöldökügyben, mindegyikük ugyanúgy szedte ki a szemöldökömet. Viszonylag vékonyra és kerekre, kb. ahogy Nitu-ét is, pedig az én kerek arcomhoz sokkal jobban áll az egy kicsi szögletesebb, magasabban csúcsosodó forma, mert amúgy is nagyon kerek az arcom.

      Nem akartam ezzel degradálni a kozmetikusokat vagy a szakmát, de jómagam azt látom, hogy mindenki hasonló szemöldököt kap a kozmetikusától, pedig pl. Nitu esetében is, ha felül nem szedi ki a szálakat a kozmetikus, megmaradt volna a szemöldökének természetes íve/csúcsa, amit Ő egyébként meg is akart tartani.

      Szóval azt gondoltam, hogy biztos a nagy könyvben meg van írva, hogy hogyan kell kiszedni egy szemöldököt, amit nyilván követni kell, ha az ember át akar menni a vizsgán, és talán ez lehet az oka, hogy sok a hasonló formájú szemöldök.

      Törlés
    3. Cuki vagy Katie, köszönöm :) Igen, így valóban nem jöhet át annyira, hogy hogyan is nézett ki, de egész arcos képet nem készítettem, gondolom sejted miért :D Így hogy leírtad, valóban értem a logikáját, csak a megvalósítás nem sikerült jól az én arcomon. De leváltani nem fogom, csak szemöldökszedésre nem fogok hozzá járni :)

      Törlés
  12. Huh, ahogy olvastam a bejegyzést és láttam a képeket, gondolkodtam, hogy le merjem-e írni a véleményem, de mivelKatie már leírta így bátran vállalom én is, hogy nekem is jobban tetszik az új - bár nyilván ez egy cseppet sem vigasztal, ráadásul Te látod, hogy az arcodhoz hogyan illik. No és a jobb szemöldök tényleg szebbnek, formásabbnak tűnik az utána képen (a bal nem annyira, ott azért nem annyira pozitív a változás, de egyáltalán nem tűnik olyan vészesnek)

    VálaszTörlés
  13. Nekem is jobban tetszik az új szemöldököd, bár megnézném a teljes összképet!! Ezekről a képekről egyáltalán nem tűnik rossznak, bár, ha neked ennyire nem tetszik, akkor tényleg nem lehet a legelőnyösebb. Ha csak színt változtattál volna, akkor biztos, hogy remek lett volna, mert a hajszínedhez az új szín ezerszer jobb, mint a régi, sötét.

    VálaszTörlés
  14. Nekem évekbe telt mire rendbejött a szemöldököm. :( Szintén kozmetikus rontotta el. Csak annyit kértem hogy picit igazítsa ki az ívét. Erre vonalszemöldököt szedett. -.- Legszívesebben bevertem volna neki egyet, pedig nem vagyok egy erőszakos emberke.
    Azóta senki sem nyúlhat a szemöldökömhöz csak én. A hajammal ugyanígy vagyok. Inkább levágom magamnak, minthogy elrontsák. A fodrászok nagy része csak azt (vagy még azt sem) tudja amit az iskolában megtanult.

    VálaszTörlés
  15. Én anno Varga cseppet használtam, ami elvileg hajra lett kitalálva, de tökéletesen működik szemöldökön is. Tényleg tudom ajánlani, meggyőző volt az eredmény. Drogériákban lehet kapni, én középàrkategóriásnak lőném be.

    VálaszTörlés