2014. június 19., csütörtök

Lépésről lépésre - Essence Gel Nails at Home



Sosem volt műkörmöm, zselés pedig végképp. Valahogy mindig ódzkodtam tőle egyrészt, másrészt pedig vonzott, hiszen ki ne szeretne szép, hosszú és tartós körmöket magának. Erre a kettősségre adott megoldást az, hogy kipróbálhattam az Essence otthon is elkészíthető zselés manikűr szettjét. A Starter Kit tartalmaz egy tisztító folyadékot (Cleanser - 849 Ft), egy primert (849 Ft), egy lehúzható zselés alaplakkot (999 Ft) és egy zselés fedőlakkot (999 Ft). A mini led lámpa külön kapható 6899 Ft-ért és a praktikusság netovábbja, hiszen USB kábellel működik, így csak rádughatod a gépedre és mehet a manikűr szalon. Persze, ha van a közeledben gép, különben bajban vagy. (Ha egy iPhone töltőd van, akkor arra is csatlakoztatható, szóval no problem. :D)




A szett kipróbálása elején nagyon izgultam, féltem, hogy az egyes lépéseket el fogom rontani és úgy néz ki, volt alapja az aggodalmamnak. Először formáztam a körmeimet, ezt követően pedig a tisztító folyadékkal eltávolítottam minden szennyeződést róluk (ez nem körömlakklemosó, a lakkot nem oldja!), majd a primert vittem fel, egészen a köröm széleit is érintve. 




Az előkészületeket követően pedig jöhet a lehúzható zselés alaplakk. Már magától a megnevezésétől kiráz a hideg, élőben pedig még borzalmasabb volt a helyzet. A lehúzható alaplakk a manikűr könnyű eltávolítására hivatott, de egyszerűen szörnyen viselkedett a körmeimen. A leírás szerint vékony és egyenletes rétegben kell felvinni a köröm egészére, ügyelve arra, hogy ne kerüljön a bőrre. Hiába próbáltam ennek megfelelően cselekedni, az alaplakk egyszerűen NEM AKART EGYENLETES RÉTEGET KÉPEZNI A KÖRMÖMÖN. Bárhogy simítgattam mindig méretes kráterek képződtek rajta, ami az UV lámpát és a ragacsos maradványok letisztítását követően még látványosabb volt. Az elrontott réteget pedig hiába próbáltam körömlakk lemosóval leszedni, nem ment, így szabályosan le kellett kaparnom a körmömről. Ennél kellemetlenebb érzést már csak a szívószál harapdálása vagy a körömágybőr feltolás vált ki nálam erőteljesebben.




Mikor nagy nehezen sikerült egy normális réteget felvinnem, akkor jött a színes alaplakk, amihez én ez esetben fehéret (OPI - Alpine Snow) használtam, majd hagytam teljesen megszáradni. Igazából mind Essence lakkot, mind más márkák lakkjait használhatjuk, a csoda nem ebben rejlik, hanem az alap- és fedőlakkokban. A száradást követően a zselés fedőlakk következett, ami hál istennek nem volt ilyen megátalkodott, mint a lehúzható alaplakk, szépen el lehetett oszlatni, nem volt ragacsos, ugyanakkor meglepő módon sárgára színezte az alatta lévő réteget, de az UV lámpázást követően (itt is figyelni kell, hogy a fedőlakkból ne kerüljön a bőrre!) szerencsére eltűnt ez a színezet. 





A végeredmény gumis jellegű lett, még a lámpázást követően is be tudtam körömmel nyomni, aminek a helye is megmaradt. Még egy utolsó törlés, hogy eltávolítsam a ragadós maradványokat és kész is a "tökéletes" mani, igaz csak két körmömön, mert a többi totális katasztrófába fulladt. Nem telt el 2 nap sem, a fedőlakk elkezdett besötétedni és így igen erősen koszos hatást keltett, ez a későbbiekben tovább erősödött, viszont az ígért 10 napot elég jól teljesítette, valóban nem pattogzott le, csak megkopott. 


Nem vagyok elégedett, nagyon nem, többet vártam ettől a készlettől, de sajnos csalódnom kellett benne és nem hiszem, hogy lenne türelmem és merszem még egyszer nekivágni ennek a procedúrának. Ahhoz túlságosan féltem a körmeim épségét. Ugyanis azt még hozzá kell tennem, hogy az UV lámpa 10 másodperces működése közben a 8-9. másodpercet követően már szabályosan éreztem, hogy éget. Ez számomra egy elég ijesztő érzés volt, ami nagyban közrejátszott ahhoz, hogy ne próbáljam ki még egyszer a jövőben. Vagy ez normális szerintetek? Nem tudom, én mindenesetre maradok a jól bevált fél órás-órás lakkozási rituálémnál, amit én kevésbé macerásnak tartok ennél a módszernél.

A terméket a Primőr Kozmetikai Kft. bocsátotta a rendelkezésemre, de ez a véleményemen nem változtat!

20 megjegyzés:

  1. Az égetés normális :) Egy műkörmösnél is ugyanúgy éget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagyok nagyon otthon ebben, de legalább ezt is tudom. Köszi :)

      Törlés
  2. Félve próbálnám csak ki, olyan sok jót nem olvastam róla. Na meg 10. napra úgyis bőven megunnám :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ha csak kipróbálnád, akkor nem érdemes megvenned. Ez azoknak kiváló, akik tartós körmöket akarnak :)

      Törlés
  3. Az égés normális, ahogy az anyag megköt hő termelődik, ez abszolút szabályos. Ha esetleg mégis megpróbálkoznál vele a jövőben és az alapréteg egyenletlenre sikerül, a tisztító folyadék nekem lehozta gond nélkül már a lámpázás után is, nem kellett kapargatni.

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Én gél lakkozást még csak műkörmösnél csináltattam, nekem soha sem volt égő érzés az UV lámpa alatt. Kb. 10 éve volt egyszer műkörmöm is az is rendben volt ott sem volt semmi kellemetlen. Nyilván azért egy szakembernél ez megint más, mint egy ilyen készlettel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt már többen írták, hogy szakembernél is égetett, mindenesetre nekem elég ijesztő volt így műköröm szűzként. :/

      Törlés
  5. Nagyon kis korrekt teszt volt. Igazából akár éget az UV lámpa, akár nem, UV károsodást okoz, nekem arra meg nincs szükségem, pedig csábító ez a 10 napig marad ígéret. De szerintem is igazad van, inkább maradok a sima lakkozásnál. (Egyébként én régen jártam profihoz gél-lakkozásra, és ott is égetett picit, de talán azért is, mert engem a nap is éget, ilyen fehér bőrű vagyok, mint Te.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pont ettől félek ennél a dolognál, tudva, hogy elvileg káros. A sima lakkozásban max én lehetek a béna :D

      Törlés
  6. Amúgy már annyiszor meg akartam írni, ami megint lemaradt: nagyon szép kezed van. :)

    VálaszTörlés
  7. A gél lak nem éget! A zselé igen, de van olyan építő zselé is ami nem. A hőtermelés miatt éget. Nem tud eltávozni a hő a körömlemez és a zselé közötti illeszkedésnél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én nem tudom, hogy mi a gél és a zselé között a különbség, azt hittem, hogy a kettő ugyanaz. De köszi az infot :)

      Törlés
  8. Örülök, hogy meg csináltad ezt a tesztet, mert nagyon kíváncsi voltam rá, milyen lehet ezt házilag megoldani. Na és, hogy mennyire higiénikus.

    VálaszTörlés
  9. Valószínűleg zsíros maradhatott a körömlemez, azért lett foltos az alapréteg. Nem lett jó előkészítve a köröm, de lehet, hogy eleve nem jó az anyag.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem maradhatott elvileg zsíros, mert letisztítottam nagyon alaposan :/ Nem tudom mi lehetett a gond, én az alaplakkra gyanakszom. Vagy a primer, ki tudja.

      Törlés
  10. Érdemes kipróbálni este lámpafénynél az alaplakkot, mivel a napfény tartalmazza a kötéshez szükséges uv tartományt, ezért is csomósodhatott felhordás közben :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon köszi a tesztet. Érdekelt nagyon, hogyan teljesít, bár bevallom, sejtettem, hogy nem jól... Kislányommal vagyok itthon és sokat mosogatok, takarítok, főzök, mosok, a mostani körömlakkjaim sokszor két napot sem bírnak lepattogzás nélkül. Engem nagyon vonz a gél-lakk de eddig sokalltam a szalonban az árát.

    VálaszTörlés