FőoldalTesztekSminkekKöröm DesignInspirációKapcsolat

2013. június 11., kedd

Kreatív Kedd - Ókori Mitológia



Kisebb kihagyással, de újra itt vagyunk, és egy kis fontos bejelenteni valónk is van: Mostantól számítva a Kreatív Kedd nem kéthetente, hanem havonta lesz esedékes. Azért döntöttünk így, mert a többségünknek az egyéb teendői és elfoglaltságai miatt nem volt ideje kéthetente készülni erre, ezért a legjobb megoldásnak a havi KK-kat tartottuk. 

A mostani témánk az ókori mitológia volt, aminek nagyon örültem, mert sok mindent ki lehet hozni belőle. Természetesen én most semmiféle maszkot vagy arcfestést nem csináltam, egyrészt képtelen voltam eldönteni, hogy honnan kezdjek neki, másrészt időhiányban is szenvedtem.

Számomra nem volt kérdéses, hogy a görög mitológiából fogok megihletődni, mindenki ezt ismeri a leginkább, ahogy én is. Más kultúrák hasonló történetei pedig annyira nem állnak közel hozzám, bár biztos rettentően érdekesek lehetnek. :) Szóval elkezdődött a nagy fejtörés, vajon milyen történetet elevenítsek meg vagy melyik szereplőnek sminkeljem magam? Eszembe jutott Afrodité és Pallasz Athéné, de valahogy nem éreztem a legmegfelelőbbnek egyiket sem. Aztán jött az Isteni sugallat, és inspirációk után kutatva, ráleltem erre a képre:


Ez John William Waterhouse 1896-ban készített festménye, melynek a címe: Hylas and the Nymphs (Hülasz és a Nimfák). Mikor megláttam ezt a képet, eldőlt a sorsom. Így lettem végül vízi nimfa.

Hülasz története egyáltalán nem hosszú, és nem is annyira ismert, legalábbis én nem ismertem ezidáig. Hülasz, Theiodamasz Drüópia királyának fia, néhány elbeszélés szerint Herkules és egy nimfa gyermeke, bár ezt hol cáfolják, hol igazolják. Mindenesetre Hülasz egy igen csinos férfiú volt, amit még a férfiak sem tudtak nem észrevenni. Így történt, hogy miután Herkules megölte Theiodamaszt egy csatában, Hülaszt fegyverhordozójává és szeretőjévé is fogadta. Kis idő múlva pedig elvitte őt az Argo nevű hajóra, így lett Hülaszból az Argonauták egyike. Persze, nem hosszú időre. Az egyik útjuk során, Müszia partvidékén Hülaszt elrabolta a Pégai-tó nimfája, Drüopé, és örökre magával vitte a tó mélyére. Herkules kétségbeesetten kutatott a fiú után, de hiába: Hülasz nyomtalanul eltűnt.

Tehát ettől a történettől megihletődve készítettem el az én vízi nimfám sminkjét. Alapszínnek a zöldet és annak árnyalatait választottam a kék helyett, mivel szerintem ez egy sokkal természetközelibb árnyalat, jobban illik egy nimfához, bármennyire is a kék a víz színe a laikusok számára. Próbáltam kicsit ábrándossá, de ugyanakkor félelmetessé tenni a sminket, ezért döntöttem a sötétzöld ajkaknál, amit egy kis arany pigmenttel dobtam fel. Bár a felragasztott gyöngyök nem éppen illenek egy vízi nimfához, mégis szerettem volna valamilyen finom díszítést, ami kicsit feldobja a zöldet. Tudom, hogy ebből a témából sokkal többet ki lehetett volna hozni, mint amit végül elkészítettem, de kellékek híján, ennyire futotta :)




Arc:
  • YSL Le Teint Touche Éclat - Beige Rosé BR20
  • Artdeco Fixáló púder
  • Sleek Blush By 3 paletta - Lace
Szem:
  • Artdeco Pure Minerals szemhéjalapozó
  • Sleek Storm paletta - sötétzöld, arany
  • Ben Nye Pressed Eyeshadow - ES-70 Teal
  • Sleek Monaco paletta - Aquamarine
  • Artdeco Glam Couture 23 Glam Silken Rose
  • NYS Slide On szemceruza - SL06 Esmeralda
  • Catrice zselés tus
  • Max Factor Clump Defy szempillaspirál
Ajkak:
  • Lime Crime rúzs - Serpentina
  • Glamour Doll Eyes pigment - Trophy Wife

A többiek munkái:

Niki
Évi