FőoldalTesztekSminkekKöröm DesignInspirációKapcsolat

2013. február 24., vasárnap

Ikertornyok - MAC Candy Yum-Yum és az olcsóbb alternatívák



Már régóta szerettem volna egy összehasonlító elemzést csinálni az egyik legkedvencebb rúzsomhoz, a Candy Yum-Yum-hoz. Ez a darab a 2011-es tavaszi MAC kollekció, a Quite Cute legkeresettebb terméke volt, pillanatok alatt elfogyott a üzletekből. Én akkor a legutolsó darabot vittem el. Szerelmem azóta is lángol ezért a rúzsért, hiszen mindazt megtestesíti, amit egy rúzsban imádok: könnyű használni, tartós és nagyon feltűnő. Azóta természetesen a szemem mindig rááll erre az élénk, magenta ill. neon rózsaszín árnyalatra, így a  kollekcióm között akad jó pár hasonló színű is. Úgy gondoltam egy ilyen összehasonlító poszt hiánypótló lenne, hiszen biztos sokaknak tetszik, de nem szívesen adnának ki több ezer forintot egy darabért, inkább egy olcsóbb változattal is megelégednének. Nos, a következőkben rögtön kettőt is mutatok.




Bevezetésként egy pár szót ejtek MAC méltán híres Candy Yum-Yum rúzsáról. Amint már említettem ez egy nagyon élénk, szinte neon rózsaszín rúzs, ami picit magentába hajlik az ajkakon. Matt finishe van, de krémes, könnyen eloszlatható, a matt hatás miatt kicsit szárítja az ajkakat, de nem őrült módon. Viszont emiatt sokkal tartósabb is, órákig fenn marad. A 2 évvel ezelőtt még limitált kiadású Candy Yum-Yum 2012-ben állandó tagja lett a MAC üzletek kínálatának, így bármikor megtalálhatjátok. Ára 5200 Ft körül van.

A Barry M Lip Paint Vibrant Pink (62) árnyalatát már régebben is bemutattam a blogon és akkor is megjegyeztem, hogy mennyire tökéletes alternatívája a Candy Yum-Yum rúzsnak. Ezt most is így gondolom, és mindemellett rendkívül tartós, krémes, könnyen felvihető és egy húzással tökéletes fedést biztosít. Talán egy leheletnyit világosabb, nem matt, csak egy nagyon enyhe fényt kölcsönöz az ajkaknak, ezért nem is szárít. Ára kb. 1500 Ft, legalábbis a makeuplaza.com webáruházában, de különböző weboldalakon is megvásárolható, eBayen is többek között, ahol szállítással együtt kb. 2000 Ft.

A Sleek Amped egy MakeUp Plaza-s ámokfutásom során került hozzám, mivel másoknál nagyon megtetszett ez a szín. Csak mikor itthon megnéztem, akkor fogtam a fejem, hogy na, már megint egy Candy Yum-Yum utánzatot fogtam ki! Az Amped színe sötétebb az előző két darabnál, kicsit lilába hajló, és nem olyan világító neon, mint a Vibrant Pink vagy a Candy Yum-Yum. Nekem a textúrája nem tetszik viszont, nagyon darabos, mikor felviszem az ajkaimra, több húzás kell ahhoz, hogy teljesen befedje. Ugyanakkor tartós, ami azért pozitív irányba dönti a mérleget. Ára 1600 Ft a makeuplaza.com-on.


Összességében elmondhatom, hogy szerintem mindegyik rúzs önmagában is remekül szuperál, de a Candy Yum-Yum-hoz viszonyítva, a Barry M féle a legjobb alternatíva. Végezetül készítettem egy másik swatchot, amiben a MAC Saint Germain és a Viva Glam Nicki-t hasonlítottam össze a fent említettekkel. 

Remélem hasznosnak találjátok ezeket a swatchokat és az összehasonlítást. :)